Wat is RegICT?

RegICT is een real-time database waar alle gegevens van de systemen online beschikbaar worden gesteld. U kunt dus altijd direct zien welke apparatuur er is afgevoerd, welke harddisken er zijn gewiped (leeg gemaakt met certificaat) of vernietigd.

Waarom RegICT?

Wij willen onze klanten direct inzicht geven in de status van hun afgevoerde product. Andere bedrijven die afgeschreven ICT apparatuur afvoeren produceren wel vaak lijsten. Maar dit is een statische moment opname. Het op een juiste manier verwerken van de apparatuur is een tijdrovende klus en via RegICT kunt u de juiste status op elk gewenst moment opvragen.

Wat biedt RegICT?

RegICT biedt u alle systeem gegevens van uw computers en randapparatuur inclusief de door u gebruikte inventarisatie (Asset) nummers. Verder kunt u per systeem direct zien welke harddisk erin zit en het bijhorende certificaat van het leegmaken downloaden.

Waarom is RegICT een gesloten website en moet ik inloggen?

Alle gegevens van onze klanten zijn persoonlijk. Wij voeren voor heel veel klanten goederen af en wij willen niet dat iedereen kan zien welke apparatuur er bij u in gebruik is geweest.

Is RegICT veilig?

RegICT is vanaf het allereerste begin veilig gemaakt. Zo gebruiken wij de beveiligde https:// verbindingen en worden wachtwoorden versleuteld opgeslagen. De superusers van het systeem zijn werknemers van ons bedrijf. Er is verder niemand die bij uw gegevens kan komen.

Waarom worden alle harddisken of gewiped of vernietigd?

Alle harddisken worden gewiped (leeg gemaakt met een certificaat) of vernietigd met onze eigen shredder. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk. Wij willen voorkomen dat uw gegevens op straat komen te liggen.

Als ik zelf de harddisken leeg maak is dat toch voldoende?

Helaas niet, voordat wij de computers weer verkopen moet er een certificaat zijn die is uitgegeven door een erkende instantie. Onze software voldoet aan deze eisen en dat is de enige mogelijkheid om u te garanderen dat er geen software op straat komt te liggen.

Wanneer worden harddisken gewiped en wanneer worden ze vernietigd?

Harddisken worden gewiped als ze nog een restwaarde hebben en verkoopbaar zijn. In alle andere situaties worden de harddisken vernietigd. Wanneer de harddisk fouten heeft en niet goed door het wipe proces komt dan wordt de harddisk ook vernietigd. Het vernietigen van de harddisken gebeurt in eigen beheer door onze eigen shredder.

Biedt RegICT ook geld voor de afgeschreven apparatuur?

U kunt op de site een formulier invullen met de apparatuur die u wilt afvoeren. Aan de hand van de gegevens wordt er een afspraak gemaakt om de partij te komen bezichtigen (binnen Nederland) Na de bezichtiging doen wij een reëel bod op de apparatuur. Het geld wordt dan na de inventarisatie binnen 1 week aan u over gemaakt.

RegICT biedt ook de mogelijkheid om de apparatuur voor ons te verkopen. Hoe werkt dat?

De procedure blijft gelijk, u geeft aan dat er goederen zijn die afgevoerd moeten worden, Wij halen de goederen op en inventariseren dat. Zodra de goederen klaar dan worden ze door RegICT verkocht. U ontvangt dan de echte opbrengst van de apparatuur min een kleine commissie voor ons.

Waarom zou ik voor deze mogelijkheid kiezen, ik krijg immers pas later mijn geld?

U krijgt wel later uw geld maar de opbrengsten zijn in veruit de meeste gevallen (veel) hoger. Vaak blijkt pas na de inventarisatie wat de werkelijke waarde van de goederen is. Uit de praktijk weten we dat er bijna altijd wel goederen tussen zitten die meer waard zijn dan bij de eerste inventarisatie werd gedacht.

Hoe verkoopt RegICT de apparatuur?

RegICT is aangesloten bij een wereldwijde organisatie van aangesloten bedrijven die handelen in gebruikte apparatuur. Hierdoor worden de goederen snel verkocht. Wij verkopen de goederen aan (tussen) handelaren over de hele wereld. Het komt zelden voor dat wij rechtstreeks weer aan een eindgebruiker verkopen.

Is de opbrengst dan niet lager?

De opbrengst van de apparatuur is door de verkoop aan (tussen) handelaren wel lager dan wanneer ieder product separaat verkocht zou worden. Daarin tegen zijn de kosten een heel stuk lager. Het maken van 1 factuur voor 100 apparaten is nu eenmaal goedkoper dan het maken van 100 facturen van 1 product. Denk hierbij ook nog aan de verzend en handelingskosten. Hierdoor kunnen wij onze commissie laag houden en voor u de hoogste opbrengsten genereren.

Wat gebeurt er met apparatuur die niet meer te verkopen is?

Te oude, defecte en/of beschadigde apparatuur wordt door ons gescheiden en aangeboden aan een WEEELABEX gecertificeerde afval verwerker. Dit garandeert dat uw apparatuur op een milieutechnisch verantwoorde manier - binnen Europa - wordt vernietigd. In de meeste gevallen worden alle gewonnen grondstoffen weer hergebruikt.

Wat gebeurt er met de opbrengsten van het "afval"

De oude, defecte en/of beschadigde apparatuur heeft ook nog een restwaarde. Prijzen worden vaak gebaseerd op gewicht en de afvalstroom. Oud ijzer heeft een waarde van ongeveer € 0,10 per kilo. Een computer heeft vaak een waarde van € 0,50 tot € 0,60 per kilo. Deze opbrengsten (min de standaard commissie) zijn volledig voor u. Zelfs het afval levert dus geld voor u op!

Wordt alle defecte apparatuur afval?

Apparatuur waarvan na een inventarisatie blijkt dat het defect is wordt zeker niet direct afval. Onze technische dienst repareert heel veel apparatuur zodat deze gewoon weer verkocht kan worden en voor u een hogere opbrengst genereert. Hiervoor betaald u niets extra’s!

Waarom werken jullie met een commissie en niet met een vast bedrag?

Onze commissie is een percentage van de opbrengst. Er is ons dus alles aan gelegen om voor u een zo hoog mogelijke opbrengst te genereren. Hoe hoger uw opbrengst, hoe hoger onze verdiensten zijn. Met een vast bedrag vervalt voor ons de druk om een voor u zo hoog mogelijke opbrengst te krijgen. Een echte win/win situatie dus.

Ik heb regelmatig apparatuur die afgevoerd moet worden wat zijn de voordelen van RegICT?

RegICT is juist gemaakt voor klanten die regelmatig goederen afvoeren maar wel de volledige controle willen houden. U kunt namelijk real-time bijhouden wat er met uw apparatuur gebeurt. Het is daarom niet nodig om iedere keer zelf de goederen te inventariseren. Dat bespaart u een hoop tijd en geld.

Kunnen jullie samenwerken met onze vaste huisleverancier van de nieuwe apparatuur?

RegICT werkt graag samen met uw huisleverancier. Onderling worden er duidelijke afspraken gemaakt. Levert en installeert uw huisleverancier de nieuwe apparatuur dan zorgen wij dat de buiten gebruik gesteld apparatuur snel wordt afgevoerd, dat kan soms al op dezelfde dag. U hoeft de oude apparatuur dus niet eerst nog voor langere tijd op te slaan.

Onze organisatie heeft een Europese aanbesteding waarin de afvoer van apparatuur door de huidige leverancier geregeld is. Wat zijn dan de voordelen dan voor mij?

In dit geval werken wij samen met uw huidige leverancier. Wij voeren de apparatuur dan in zijn naam af. U ontvangt een inlogcode voor de website waardoor u toch precies kunt zien welke apparatuur is afgevoerd. De opbrengsten voor uw leverancier worden hoger waardoor u indirect kunt profiteren door de lagere aankoopbedragen van de nieuwe apparatuur.

Onze huidige partner die de goederen afvoert geeft direct geld en achteraf een Excel lijst, waarom zou ik dan toch voor RegICT kiezen?

Afvoeren van apparatuur en een lijst produceren kan, met alle respect, bijna iedereen. Klanten real-time informeren over de status, garanderen dat de data nooit op straat komt te liggen en de zo hoog mogelijke opbrengsten genereren is een heel ander verhaal. Daar is RegICT uniek in. Het heeft ons dan ook jaren ervaring gekost om tot dit systeem te komen.

Ik heb vooraf geen inzicht wat de apparatuur opbrengt, dat beangstigd me.

Dat klopt, dat is helaas iets wat wij door deze manier van werken niet kunnen veranderen. Uw angst kunnen wij wegnemen door uitstekende referenties van grote organisaties die al jaren werken volgens deze methode. RegICT geeft u altijd en overal direct inzicht van de afgevoerde apparatuur. U behoudt de volledige controle.

Bij hoeveel apparatuur is het interessant om zaken te doen met RegICT?

In principe maken wij geen onderscheidt tussen verschillende klanten. Als u 10 werkplekken heeft blijft de procedure hetzelfde als wanneer u er 2000 heeft. De kosten voor transport, verwerking, inventarisatie en registratie zullen bij een kleiner aantal hoger zijn dan voor organisaties met veel werkplekken. Vooraf maken wij duidelijke afspraken over de commissie die u betaald.

Hoe hoog is de commissie die wij moeten betalen?

De commissie is een vast percentage van de verkoopprijs. De hoogte van de commissie is afhankelijk van het aantal werkplekken wat u heeft, de frequentie van de ophaalopdrachten en de apparatuur die u in gebruik heeft. Onze adviseurs maken hier duidelijke afspraken met u over en bevestigen dit schriftelijk.

Nemen jullie alle apparatuur mee?

Alle ICT gerelateerde apparatuur nemen wij mee, dus ook de kabels, beveiligingsapparatuur, telefoons, printers, toetsenborden en alle andere randzaken nemen wij mee. Wij zorgen voor een bezemschone oplevering, er blijft dus geen apparatuur achter. Zoals wij al aan hebben gegeven, zelfs het afval is geld waard. De enige voorwaarde is dat het ICT gerelateerd is, zaken als meubilair, stellingen ed. voeren wij niet voor u af.

Dus ook een doos met backup tapes?

Juist een doos met backup tapes nemen wij mee. Daar staan namelijk voor u belangrijke gegevens op. De tapes worden vernietigd, dus nooit meer verkocht, door onze eigen shredder. Een film van het vernietigen van tapes staat op onze website www.harddisk-vernietiging.nl Kijk en overtuig uzelf.

Hoe kan ik gebruikt maken van de diensten van RegICT?

U kunt bellen met 06-20008021, mailen naar windaudiensten@gmail.com of het formulier invullen op de website. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op, voor het maken van een afspraak.